Maya Training

Introduction to Hard Surface Modeling

Maya Training

Interiors and Furniture Vol 1 & 2 - Modeling & Cloth

Maya Training

Shading, Lighting and Rendering the Bedroom in MR

Maya Training

Robot volume one - Modeling with animation in mind

Maya Training

Spach-Alspaugh House the complete courseware

Maya Training

Burt The Cartoon Dinosaur Vol 01 - Modeling

New Maya Training

Robot Volume 02 - Hybrid Rigging
You are here > Home > SimplyMaya Community Forums
Loading

Welcome to Simply Maya

Please Sign in or Sign up for an account

Member Login

Lost your password?

Not a member yet? Sign Up!

Old 27-12-2006, 02:45 AM   #16
Joopson
Registered User
 
Joopson's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: Los Angeles, CA
Posts: 2,313
Thanks: 1
Thanked 33 Times in 33 Posts
Default

Originally posted by MattTheMan
I feel left out, andy, I think me mentioning Sydney would make you just feel worse about yourself. BTW she says hi

Cmon make your sketch, I wanna see what you can come up with

-Matt
haha, sure, lol
sydney says hi? i doubt it, haha, she doesnt know who i am, lol... unless you told her haha j/k

anyway, here is a sketch i did, its gonna just be a head on a stand, lol
Attached Thumbnails
 
__________________
Environment Artist @ Plastic Piranha
www.joopson.com
Joopson is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2006, 09:05 PM   #17
THX1138
14 Year Veteran
 
THX1138's Avatar
 
Join Date: Sep 2002
Location: U.S.A.
Posts: 2,135
Thanks: 0
Thanked 69 Times in 68 Posts
Default

Very intresting concept! Is it supposed to be an Alien head?
THX1138 is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2006, 10:51 PM   #18
Joopson
Registered User
 
Joopson's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: Los Angeles, CA
Posts: 2,313
Thanks: 1
Thanked 33 Times in 33 Posts
Default

yep, lol
__________________
Environment Artist @ Plastic Piranha
www.joopson.com
Joopson is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2006, 02:06 PM   #19
Joopson
Registered User
 
Joopson's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: Los Angeles, CA
Posts: 2,313
Thanks: 1
Thanked 33 Times in 33 Posts
Default

ok, quick base mesh made in Silo
Attached Thumbnails
 
__________________
Environment Artist @ Plastic Piranha
www.joopson.com
Joopson is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2006, 02:07 PM   #20
Joopson
Registered User
 
Joopson's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: Los Angeles, CA
Posts: 2,313
Thanks: 1
Thanked 33 Times in 33 Posts
Default

after a QUICK zbrush pass, i will keep it in Zbrush intil its done, lol not into details yet, just basic form

c+c please
Attached Thumbnails
 
__________________
Environment Artist @ Plastic Piranha
www.joopson.com
Joopson is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2006, 04:08 PM   #21
Joopson
Registered User
 
Joopson's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: Los Angeles, CA
Posts: 2,313
Thanks: 1
Thanked 33 Times in 33 Posts
Default

a little better, haha
Attached Thumbnails
 
__________________
Environment Artist @ Plastic Piranha
www.joopson.com
Joopson is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2006, 04:35 PM   #22
Joopson
Registered User
 
Joopson's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: Los Angeles, CA
Posts: 2,313
Thanks: 1
Thanked 33 Times in 33 Posts
Default

oh man, i just remembered that Mike Mckinley said it needs to be under 10 mb, so this is the most detail i can do

on to the stand i guess
Attached Thumbnails
 
__________________
Environment Artist @ Plastic Piranha
www.joopson.com
Joopson is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2006, 10:46 PM   #23
THX1138
14 Year Veteran
 
THX1138's Avatar
 
Join Date: Sep 2002
Location: U.S.A.
Posts: 2,135
Thanks: 0
Thanked 69 Times in 68 Posts
Default

Thats awsome Joopson!! So is that going to be your final submission?
THX1138 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2006, 09:12 AM   #24
Joopson
Registered User
 
Joopson's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: Los Angeles, CA
Posts: 2,313
Thanks: 1
Thanked 33 Times in 33 Posts
Default

well, im not sure if this will be the final one, i modeled a stand, and it looks pretty cool in maxwell, lol:p



as i said, this MIGHT not be my final
Attached Thumbnails
 
__________________
Environment Artist @ Plastic Piranha
www.joopson.com
Joopson is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2006, 10:07 AM   #25
tweetytunes
Ravage3d - 10 years and still going
 
tweetytunes's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Location: Bolton - UK
Posts: 2,418
Thanks: 62
Thanked 159 Times in 152 Posts
Default

man thats some fast, good looking, and impressive work

well done
__________________
All my images are in HD - Plz right click and view image.

3D Molder at AO.com.

X2 ,,
tweetytunes is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2006, 10:37 AM   #26
NeoStrider
Registered User
 
NeoStrider's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Location: Cleveland, Ohio (USA)
Posts: 1,541
Thanks: 0
Thanked 2 Times in 2 Posts
Default

reminds me of the golgothan... the rubber poop monster from dogma hehe
__________________
Accept no substitutions.
NeoStrider is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2006, 10:58 AM   #27
Joopson
Registered User
 
Joopson's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: Los Angeles, CA
Posts: 2,313
Thanks: 1
Thanked 33 Times in 33 Posts
Default

the obj for that is JUST under the limit, its at 9.58 mb, haha

well see if this is the final, i may model something else later for this if i get bored, haha

^_^
-Andy
__________________
Environment Artist @ Plastic Piranha
www.joopson.com
Joopson is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2006, 01:32 PM   #28
goksimaster
Registered User
 
goksimaster's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Beograd
Posts: 121
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

Originally posted by NeoStrider
reminds me of the golgothan... the rubber poop monster from dogma hehe


the shit-demon
__________________
goksimaster
goksimaster is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2007, 05:19 PM   #29
gster123
Moderator
 
gster123's Avatar
 
Join Date: May 2005
Location: Manchester Uk
Posts: 6,300
Thanks: 1
Thanked 51 Times in 45 Posts
Default

Good work Joopson, love the fact that you've completed the Jan/Feb challenge in December, fast work dude.
__________________
"No pressure, no diamonds" Thomas Carlyle
gster123 is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2007, 10:03 PM   #30
Joopson
Registered User
 
Joopson's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: Los Angeles, CA
Posts: 2,313
Thanks: 1
Thanked 33 Times in 33 Posts
Default

wow, i have! lol

thats a bit odd, oh well.... anyway, thanx everyone!

cheers ,
Andy
__________________
Environment Artist @ Plastic Piranha
www.joopson.com
Joopson is offline   Reply With Quote

A little bit about who we are
Links you might find useful
Catch up with SimplyMaya
SimplyMaya specialises in Maya tutorials. We offer over 1,000 individual Maya training videos, ranging from basic Maya tutorials through to intermediate Maya tutorials. Our tutorials are created by instructors with industry experience and are designed to get you up and running in Maya quickly without making it seem like hard work.

Copyright © 1999-2015 SimplyMaya - vBulletin® Copyright © 2000-2015, Jelsoft Enterprises Ltd.