Simply Maya User Community

Simply Maya User Community (https://simplymaya.com/forum/index.php)
-   Maya Basics & Newbie Lounge (https://simplymaya.com/forum/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Geometry disappears behind Image Plane (https://simplymaya.com/forum/showthread.php?t=9433)

cavalt 16-12-2003 03:50 PM

Hey Nakedguy. Instead of moving the image plane, try moving your sphere to the other side of the grid. Give that a try and post the result.

Uglynakedguy 16-12-2003 03:55 PM

Here u go
 
1 Attachment(s)
Hi Cavalt

I am not excactly sure what u mean, but look at the screenshot and see if got ur thought right!

:-)

Thank u for replying!

caligraphics 16-12-2003 03:55 PM

Sorry for writing this in Danish :

Rene : lad være med at bruge image plane funktionen, den sutter.. den giver lav frame rate osv..

Du laver et polygon plane. lave et materiale - f.eks en lambert og prob dit billede på den lambert.. giv dit poly plane det materiale og flyt så rundt på dit poly plane.

Dette er MEGET lettere at styre, samt at det sløver ikke Maya ned. Du kan lægge dine fake imageplanes i et layer og tænde og slukke for det, når du har brug for det, samt at du kan flytte rudt på dem som det passer dig ..

Husk dog at du skal være i shaded og texture mode før du kan se dit image plane. Dette gør du ved at trykke på 6 - tallet på dit keyboard (toggler active view til shaded texture mode)


Hilsner

Carsten, din personlige Maya support :P hehehe

Uglynakedguy 16-12-2003 04:00 PM

Hi guys

Sorry for replying in Danish :-)

Hej Carsten: Tak for dit svar. Alt det dér VED jeg godt. :-P :-D

Men ser du; det der er mit issue lige nu er at når jeg ser alle de online tutorials der er på nettet + den DVD jeg fik med mit Maya 5.0, SKAL DET DÉR KUNNE LADE SIG GØRE, og det kan det ikke sådan som mit Maya opfører sig lige nu, og jeg kan ikke FORDRAGE når jeg ikke ved hvorfor tingene ikke fungerer! Jeg vil have en forklaring.

Men - endnu en gang! Tak fordi du gad tage dig tid til at svare :-)

Undskyld at jeg er vanskelig!

Broder Brokop

3djoe 16-12-2003 04:58 PM

1 Attachment(s)
Ok I downloaded your scene and I got this.

3djoe 16-12-2003 05:01 PM

1 Attachment(s)
I also resaved the scene with the nurbs sphere try opening it now.

Uglynakedguy 16-12-2003 05:01 PM

LOL

What the.......???????????

THAT is odd! It makes no sense!

So - the only thing left for me to do is; delete all my preferences, and see what that gives me, right??

Thanx again :-)

mtmckinley 16-12-2003 05:21 PM

video card! ;)

caligraphics 16-12-2003 05:22 PM

perhaps your prefs file got screwed :P

3djoe 16-12-2003 05:28 PM

Quote:

video card
OK Mike I think has the answer.
I thinks MIke as seen this before.

Uglynakedguy 16-12-2003 05:30 PM

Video card / preferences
 
1 Attachment(s)
Hmmm! Maybe it could be my Video Card making this error!

Try and see the 'error' it performs everytime i use the 'paint-brush' tool. Making this odd trail following the cursor......!

Look at the screenshot i have posted, and see f.eks. what it does when i am using the 'sculpt surface tool.'

ps. Do u know how to delete the preferences?

pps. How will u make a straw bend in the wind, using dynamic fields on geometry ( Not fur )

Uglynakedguy 16-12-2003 05:31 PM

ppps
 
What video card would u recommend?

3djoe 16-12-2003 05:35 PM

Go to your mydocs/maya/prefs and delete userprefs.mel amd windowprefs.mel

I use a geforce 4 ti4600 128ddr and runs great.

Uglynakedguy 16-12-2003 05:42 PM

Well - that did'nt help either. Guess it most be my video card then :-(

3djoe 16-12-2003 05:44 PM

try setting the image planes as geometry like mike said earlier and you can get started atleast.


All times are GMT. The time now is 09:14 AM.

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Simply Maya 2018