SimplyMaya Forums

Welcome to the forum, feel free to ask questions here.

Home / forum / Your Work / Finished Work / Patrick Star....
Register FAQ Members List Calendar Mark Forums Read

New Thread
 
Thread Tools
Old 28-07-2007, 05:26 AM   #1
backstabbing
Registered User
 
backstabbing's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Malaysia
Posts: 127
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default Patrick Star....

Hi all Maya Users. I'm new around here just started using Maya like 1 month ago and I've been mostly learning everything from tuts over the net. so what i learned so far was this simply character design.

I just had 2 make Patrick star, as u all know he's from sponge bob square pants animation cartoon.

Hope u guyz like it and please dont hate me so much if i didnt do it so well, as u can see this is my first post if im not mistaken. So Enjoy!

P.s. Plz criticizes it, i wanna know more, really wanna learn!

Cheers
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	patrick_star2.jpg
Views:	251
Size:	18.9 KB
ID:	35613  

Last edited by backstabbing : 28-07-2007 at 05:29 AM.
backstabbing is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 05:27 AM   #2
backstabbing
Registered User
 
backstabbing's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Malaysia
Posts: 127
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default More Images

Here is more of Patrick
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	patrick_star.jpg
Views:	251
Size:	20.6 KB
ID:	35614  
backstabbing is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 05:28 AM   #3
backstabbing
Registered User
 
backstabbing's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Malaysia
Posts: 127
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default Close up

Closer!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	patrick_star3.jpg
Views:	243
Size:	17.8 KB
ID:	35615  
backstabbing is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 05:39 AM   #4
kinddoggofwar
Registered User
 
kinddoggofwar's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: New Jersey
Posts: 354
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

good job! nice overall, but i dont think patrick is That fat. Unless he scarfed down some SeaTwinkies before he surfaced. His tongue makes him look like hes gagging a bit also.
__________________
Yay, not a freshman anymore!
kinddoggofwar is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 05:47 AM   #5
backstabbing
Registered User
 
backstabbing's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Malaysia
Posts: 127
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

thanks man, yeah i know the tongue part was driving me crazy, sometimes i put the lip 2 low then the tongue wont be shown or i push the tongue back it starts 2 look weird so i pretty much gave up on it :headbang: ... lol

what do u think i should do it make it look good?
backstabbing is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 06:07 AM   #6
kinddoggofwar
Registered User
 
kinddoggofwar's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: New Jersey
Posts: 354
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

id say stretch him out a bit, make him taller. Give him a nice cartoony tongue and tighten his shorts!
__________________
Yay, not a freshman anymore!
kinddoggofwar is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 06:10 AM   #7
backstabbing
Registered User
 
backstabbing's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Malaysia
Posts: 127
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

Ok then i'll get right into it. Thanks a lot

Cheers
backstabbing is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 06:17 AM   #8
AnthonyCg
Registered User
 
AnthonyCg's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Washington D.C
Posts: 620
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

Haha lol looks good. I think that you should raise his head a bit though. It looks a little too close to his neck.
__________________
"The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable one persists in trying to adapt the world to himself. Therefore all progress depends on the unreasonable man."

George Bernard Shaw - Man and Superman
AnthonyCg is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 07:07 AM   #9
backstabbing
Registered User
 
backstabbing's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Malaysia
Posts: 127
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

Ok, i'm done lol, i just had 2 work on it, i did on what u said (kinddoggofwar), i made him taller and fixed his tongue so wat do u think of it now?

and yeah AnthonyCg, hmm yeah but Patrick doesnt have a neck doesn't he or does he? im not so sure

well anyways check out the new images maybe be i'd look way better.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	updated patrick.jpg
Views:	236
Size:	25.8 KB
ID:	35616  
backstabbing is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 07:09 AM   #10
backstabbing
Registered User
 
backstabbing's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Malaysia
Posts: 127
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

this one too...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	updated patrick2.jpg
Views:	230
Size:	18.8 KB
ID:	35617  
backstabbing is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 08:24 AM   #11
kinddoggofwar
Registered User
 
kinddoggofwar's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: New Jersey
Posts: 354
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

I think it looks tons better, maybe just define the belly button more and work on his shorts!
__________________
Yay, not a freshman anymore!
kinddoggofwar is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 11:35 AM   #12
AnthonyCg
Registered User
 
AnthonyCg's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Washington D.C
Posts: 620
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

I guess Patrick doesn't really have a neck, but I think you got the picture. Looks better. Perhaps you could throw his rock in there?
__________________
"The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable one persists in trying to adapt the world to himself. Therefore all progress depends on the unreasonable man."

George Bernard Shaw - Man and Superman
AnthonyCg is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2007, 12:57 PM   #13
backstabbing
Registered User
 
backstabbing's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Malaysia
Posts: 127
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

lol yeah i think i should work on the belly button, it seems out of place.

hmmmm ur right his Rock thanks for the reminder lol

THanks alot for the help guyz :bow:

Cheers

Last edited by backstabbing : 29-07-2007 at 02:24 AM.
backstabbing is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2007, 03:41 AM   #14
backstabbing
Registered User
 
backstabbing's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Malaysia
Posts: 127
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

Ok, thats it. THATS the Final ONE OF Patrick Star. Hope u guyz Like it lol

and once again thanks for the info guyz, really helped me alot.



Here Is Patrick right Next 2 his Rock :p :p
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	updated patrick3+rock2.jpg
Views:	197
Size:	29.3 KB
ID:	35627  
backstabbing is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2007, 04:44 AM   #15
kinddoggofwar
Registered User
 
kinddoggofwar's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: New Jersey
Posts: 354
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default

looks good
__________________
Yay, not a freshman anymore!
kinddoggofwar is offline   Reply With Quote
New Thread

« Previous Thread | Next Thread »

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

1 Month

$34

Month-to-month billing
$34/month
Unlimited access to all videos
Project files to download
Easy to cancel at anytime
 
 

3 months

$87

Billing every 3 months
$29/month
Unlimited access to all videos
Project files to download
Easy to cancel at anytime
Save $5 per month or $15 in total compared to monthly billing with this package.

12 months

$288

Billing every 12 months
$24/month
Unlimited access to all videos
Project files to download
Easy to cancel at anytime
Save $10 per month or $120 in total compared to monthly billing with this package.

Your plan will automatically renew. You can cancel at any time via your PayPal account to avoid being charged again.

You can view the FAQ on our video plans here. You can contact us directly here. By clicking one of the buttons above, you agree to our Terms and Privacy Policy.